tisdag 20 september 2011

Vickans helg!

Då har jag och Amanda spenderat vår första helg ifrån varandra sen vi kom till Island. Whaooo! I Onsdags var det ESN (Erasmus) party på Hvíta Perlan som vanligt. Hade med mig kameran men bilderna är inte av så hög kvalite. Den ena är värre än den andra. Skrattar högt över hur katastrofala de är :)

Jag träffade även min buddy Ása på Onsdagen. Vi var och åt hamburgare på dagen, sen hängde hon med oss ut på kvällen. En riktigt rolig tjej. Bara en sån sak som att hennes käke hoppade ur led när hon jäspade så hon blev tvungen attt åka till sjukhuset och dra den på plats igen!!, visar på att det alltid händer nått i hennes närhet. Sen hängde hennes käke lite på sne eftersom de inte fått ihop de riktigt på ena sidan och hon fick inte öppna munnen mer än nån centimeter.

Sen har det varit  Oktoberfest för fulla muggar, i dagarna tre för min del. Ása lurade med mig. Jätte kul med bra musik och nya människor. På dagaran har jag tagit det lungt och tagit vara på min egentid :)
Har stickat endel. Här är min halskrage som inte blev så bra. För bred och konstg bara. Har stickat en mössa till Amanda också och har precis börjat på min egen.

 Förfest för mig själv i väntan på att àsa ska komma och plocka upp mig. Vin, chips och dator med musik.

Bakade lite piroger.

 Förfest i Lördags, hade lurat med mig Niklas också. Som tysk var han sugen på att få uppleva Oktoberfest på Island.

 Jón Jónsson. Asbra!




Jag, Niklas och Vali.

Dikta

 Oktoberfes nu. Skål!

 BlazRoca. Islänsk rapp, väldigt roligt!


 Så idag var vi iväg på studieresa igen. Idag var det Halldor Laxness hus som var målet. Vi sitter på busstationen och väntar på bussen.

 Det är underbara färger i naturen nu.


 Vi två utanför hans hus. Väldigt modernt och ganska litet.

Efter var vi några som stannade på ett café med vår lärare för att ta en "kaffe" och prata lite. Sen gick vi och kikade in på ett ställe där de har verksamhet för handikappade. De hade igentligen stängt för dagen men släppte in oss eftersom de ändå inte hade åka än. Massor med häftiga och fina saker som de hade gjort. De sa att de hämtar mycket inspiration från Steiner- och Walldorfpedagogiken. Det var ju nått vi kände till :) Väldigt inspirerande! De arbetade bara med naturmaterial och färgade med örter som de smalat i bergen i området. De hade även en teater grupp som varit i Sverige och uppträtt, och de brukade bjuda in konstnärer som inspirtion till sitt skapande. Till jul har de en julmarknad där, då ska vi förhoppningsvis åka dit, jag och Amanda.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar