måndag 26 september 2011

Ännu en helg i Reykjavík

Amanda har varit på egen hand hela helgen. Nyttigt säger jag bara. I fredags blev det en lugn filmkväll. Det går att hyra filmer gratis på biblioteket nere i Down town. Så det gjorde jag. En av filmerna var en riktig snyftare, tårarna rann på mig. Visst jag behövde nog få ut någonting också tror jag. I lördags var en slappar dag. Var nere på stan en sväng. På kvällen var jag på filmvisning i simhallen. Trodde att det skulle vara utomhus i de varma poolerna men det var inomhus. Inte nog med det var bassängen för djup att stå i så man var tvungen att simma eller flyta hela tiden. Jag satt istället på en solstol vid sidan av poolkanten. Blev lite kaotiskt i vattnet. Filmen var bra, men det var svårt att hänga med för ljudet var för högt. De hade ingen subtitle på filmen heller vilket var lite idiotiskt.I slutet av filmen gick vi istället ut till de varma poolerna. Jag provade på att vara i den som är 44 gradig. Det stack i hela kroppen, men efter ett tag vande sig kroppen vi temperaturen. Men det var skönast efteråt då hoppade jag i en kall simpool. Wow vilken upplevelse. Bränna bort lite hud.
Efter filmen följade med Sigrid hem på en mumsbit. Hon bjöd på taco. Gott gotti gott. Tog en sväng ner till en pub som var ganska trevlig men det var massor med folk. Satt där en stund sedan cyklade jag hem.
Söndag spenderades med Þórunn, en isländsk vän. Vi var först en sväng till Ikea. Det såg precis likadant ut som i Sverige kan jag meddela. Efter det gick vi en långpromenad i "skogen". Det var helt fantastiskt med alla höstfärgerna. Fikade gjorde vi också i ett växthus i närheten av simhallen. Betsällde på isländska och expiditen svarade på isländska och tack och lov jag förstod. Jag tror att Þórunn blev överraskad.
Lånade lite filmer av henne. En film såg jag igår; Eat, lova, pray. Den är ett hett tips. Den var eftertänksam och bra. Ett citat från filmen: " You choose your thoughts like you choose your clothes". Det är något jag tror och veta att många människor behöver bli medvetna om!

Här kommer några väl valda bilder från helgen:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar