måndag 31 oktober 2011

Halloween!

Tog lite bilder på väggmålningarna några av alla väggmålningar inne i stan. Många väldigt fina och häftiga.


I onsdags var det Halloween fest med ESN. Vilken fest och var roligt att så många var utklädda. Både Marita och Stephan vann pris. Tyvärr hade jag inte kameran med mig denna kväll.

På Torsdagskvällen hängde jag, Albin och Sigrid. Först spelade vi lite kort med Sigrids nya kortlek.


Sen gick vi till Domino´s och köpte pizza. Medan vi väntade passade Sigrid på att bestiga denna fejksten. De har tydligen inte tillräckligt med riktiga stenar här. Ska detta vara konst??

 Inne på pizzerian.

Sen gick vi på bio. Vi skulle ha sett en romantisk komedi men vi hade kollat fel eller nått. De visade inte den och istället fick vi gå på Footloose. Den enda film jag i förväg sa att jag inte ville se. Och vilken dålig film. Pinsam. Men vi fick något att skratta åt i alla fall. Sen dansade vi hem på varsitt håll, because we have a right to dance!

 I fredags Träffades vi ett gäng för att se skräckfilm. Amanda hade vinkat av sin familj för kvällen och anslöt också till tillställningen. Jag bakade en äppelkaka att ha med mig.


Och vilken hemsk film vi såg. Första riktiga skräcktillfället skrek vi högt i soffan och det blev kaos. Ingen såg vad som hände för vi hade fullt upp med att skrika.Var helt förstörd när filmen äntligen var slut. Då gick vi och hyrde en romantisk komedi att avsluta med och för att lugna ner oss lite.

I Lördags var det dax för halloweenfest igen och nu hade jag med kameran. Först var vi hos Albin.
Sigrid som Pippi.

 Niklas och Albins kompis Gustav.



På väg in mot stan. Vi har målat om Niklas till en mutant av Plupp.

 Nästa förfest.

 Gustav, Albin och Matita.

 Cruella De Vil och hennes två katter.

 Tittar ner från balkongen.


 Och så gick vi till Faktorý.

 Stephan och en vän.

Utanför Faktorý.


Det var den helgen. Nu väntar en ny vecka med nya äventyr :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar